Czy wiesz, że kabotaż to transport osób lub towarów na terenie innego państwa niż to, w którym zarejestrowana jest flota pojazdów przewoźnika? Poznaj wszystkie szczegóły na temat kabotażu.
Na początek trzeba wiedzieć, że standardowa polisa odpowiedzialności cywilnej przewoźnika w ruchu międzynarodowym i krajowym nie wystarczy do świadczenie usług kabotażu np. w Niemczech. Rozpoczynając działalność sprawdź dokładnie zakres odpowiedzialności swojej polisy.
Kabotaż w ostatnim czasie cieszy się dużą popularnością wśród przewoźników. Co więc należy wiedzieć o kabotażu?
– Przewozy kabotażowe mogą być wykonywane przez przewoźnika po pierwsze
– po rozładunku w ramach przewozu międzynarodowego, co automatycznie wyklucza doładunki na terenie państwa członkowskiego (innego niż kraj przewoźnika) przed 1-wszym rozładunkiem rzeczy wwiezionych na teraz państwa przyjmującego. Po dokonaniu choćby częściowego rozładunku rzeczy przywiezionych na teraz państwa członkowskiego (przyjmującego), przewoźnik może rozpocząć przewóz kabotażowy.
– Po drugie, kabotaż może być wykonywany tylko i wyłącznie tym samym pojazdem, którym wykonywany jest przewóz międzynarodowy (za pomocą którego dostarczono ładunek do państwa przyjmującego).
– Po trzecie, można wykonać jedynie 3 przewozy kabotażowe! Ostatni rozładunek rzeczy musi mieć miejsce najpóźniej w 7-mym dniu po rozładunku wynikającym z realizowanego transportu międzynarodowego (data ostatniego rozładunku przywiezionego towaru wyznacza termin ostatniego rozładunku kabotażowego). Jeśli przewoźnik wjechał do kraju, w którym planuje robić kabotaż, bez ładunku, może wykonać tylko jeden przewóz kabotażowy w ciągu trzech dni.
Jak znaleźć najlepsze ubezpieczenie? Skontaktuj się z naszymi ekspertami pod numerem 720 221 221 lub wejdź na www.superubezpieczenia.pl. Pomożemy i doradzimy w kwestii ubezpieczenia, które spełni Twoje oczekiwania.